FANDOM

Lord Tarton
Lord Tarton
Człowiek
Przynależność Kraj Wartes
Moce Destrukcja
Broń Nowe Bronie Spinjitsu
Status Żywy
Lokalizacja Azer (dawniej), Wyspa Tartness

Lord Tarton jest złym przybyszem ze Starego Kontynentu, który chce stworzyć dzięki Czterem Nowym Broniom Spinjitzu nowy świat kosztem Ninjago.

Biografia

Tarton jest synem pewnego arystokraty z kraju Wartes. Urodził się 2 lata przed wybuchem 3 wojny Azerskiej. Został wychowany na dobrego polityka i przywódcę. Już jako dziecko marzył o bogactwie i władzy. Często bawił się żołnierzykami i grał w strategiczne gry, między innymi w szachy. Jego kariera polityczna zaczęła się w wieku 26 lat, kiedy jego ojciec, który był doradcą dyktatora Wartesu zgłosił swojego syna na nowego Generała drugiego legionu głównego. Lecz kiedy stary dyktator zmarł, on objął rządy w państwie. Był w trudnej sytuacji, ponieważ Republika Kaster miała przewagę, a dawny władca Wartesu popełnił kilka strategicznych błędów, które osłabiły naród i armię.

Lecz Lord Tarton był ambitny, chciał zyskać w trudnej sytuacji przewagę. Wiedział o potędze złota ze złotych szczytów i chciał ją wykorzystać do zdobycia władzy nad Azerem i przy okazji Ninjago. Nie wierzył w przesądy o bestiach z głębin groźniejszych i silniejszych niż Lewiatan i o mrocznej energii, która zmienia w złe sługi ciemności. I mimo ostrzeżeń doradców, starszych i wojska popłynął z tymi którzy popierali jego działania i małą armią niezauważalnie do Ninjago. Jedyne Niebezpieczeństwo jakie go spotkało to gryzgwiazdy, które nieco potargały żagle. Statek kazał zacumować na wybrzeżu blisko Złotych Szczytów. Kiedy jego żołnierze wykopali wystarczająco złota do wykucia broni, Lord znalazł jaskinie i przerobił ją na kuźnie. Tam przez trzy miesiące razem ze swoim zaufanym doradcą Laderem kuł Cztery Nowe Bronie Spinjitsu. Wykuł ze złota Miecz Piasku, Topór Burz, Lodową Włócznia i Kuszę Płomieni. Potężna złota moc dała Tartonowi wielką potęgę. On jedynie mógł władać brońmi, ponieważ sam je wykuł, Lader też mógł je trzymać, ale nie zyskał takiej siły i mocy jak jego pan. Dzięki mocy czterech Nowych Broni Spinjitsu władca Wartesu nauczył się Spinjitsu, którego sztuka jest zaklęta w Złotych Szczytach i zaczął tworzyć nowy ląd, Wyspę Tartness.

Ninja dowiedzieli się o przybyciu dziwnego statku w trzecim miesiącu kucia Nowych Broni Spinjitsu. Przyjechali do jaskini kiedy Lord Tarton poznawał swoje nowe moce. Tam zły lord opowiedział im o losach zapomniałego Azeru i o pozycji kraju Wartes. Ninja też pokrótce opowiedzieli historię Ninjago. Niestety razem z wojownikami nie było ani Wu ani Garmadona ani nawet Misako, dlatego nie dowiedzieli się prawdziwej historii Azeru, usłyszeli tylko wersję Wartesów, gdzie Tarton przedstawił swoje państwo w zbyt dobrym świetle. Ninja byli podejrzliwi, nie wiedzieli, uznali, że najlepiej wrócić i poradzić się Senseia Wu. Lord myślał, że zwyciężył i wkrótce rozpoczął tworzenie wyspy Tartness. W minutę wynurzył się hektar skały z morza, ale jednocześnie wszystkie plaże w Ninjago się zmniejszyły. To osłabiło Lorda Tartona, tak jak Garmadona po użyciu Megabroni, mógł używać swoich broni dopiero jutro. Wyspa zaczęła powstawać dziesięć kilometrów od wybrzeża, na którym zacumowali statek. 

Cechy i zdolności

Lord Tarton marzy o Władzy nad całym światem, również Ninjago. Jako dziecko trenował umysł strategiczny i studiował historyczne księgi. Byłby doskonałym przywódcą, gdyby nie jego chciwość i pragnienie zemsty nad Kasterami. Dąży do władzy za wszelką cenę i nie poddaje się. Kiedy dowiedział się, że wynurzanie się Wyspy Tartness zatapia Ninjago był nawet zadowolony, bo myślał, że po zatopieniu kontynentu, mieszkańcy przybędą do jego Wyspy Tartness i złożą mu pokłon. 

Dzięki Nowym Broniom Spinjitsu Tarton zyskał umiejętność sztuki Spinjitsu i potęgę taką, jaką zyskał Pierwszy Mistrz Spinjitsu dzięki temu samemu osiągnięciu. Mimo to już przed wykuciem broni jako Generał Drugiego Legionu Głównego był bardzo dobrym wojownikiem, zawsze walczył razem ze swoimi ludźmi. Lubił walczyć brońmi wręcz, a zwłaszcza szablami, nieraz gdy jego zołnierze ostrzeliwali wrogów, on z garstką wojowników walczył mieczem lub szablą. Prawie zawsze wychodził z potyczek cało, tylko raz złamał rękę i dwa razy miał poważne rany cięte. 

Autor

Autorem tej postaci jest Mersus (dyskusja), którego trzeba spytać się o pozwolenie, jeżeli chce się gdzieś wykorzystać ten twór.